خودروهای نسل جدید ارتش روسیه

خودروهای نسل جدید ارتش روسیه

ارتش روسیه به نسل جدیدی از خودروهای زرهی مجهز خواهد شد.


 

آقای "دیمیتری روگوزین" نخست وزیر روسیه اعلام کرد که تانک زرهی جدید روسیه با توان فرود از ارتفاعات (فرود آزاد) به زودی به خدمت ارتش هوایی روسیه در خواهند آمد.

آقای "ولادیمیر چرکین" فرمانده ارتش زمینی روسیه پیش از این اعلام کرد که این تانک های جدید بر اساس نمونه های سبک، متوسط و سنگین تانک های زرهی روسیه طراحی و تولید شده و تا سال 2015 به خدمت ناوگان هوایی روسیه گرفته خواهند شد.

روسیه قصد دارد تا سال 2020، با استفاده از جدیدترین فن آوری ها در ساخت تانک های زرهی، اقدام به یکپارچه سازی ارتش خود نماید.

آقای روگوزین در این رابطه اظهار داشت:

"ما آماده تلاش برای بهبود هر چه بیشتر ارتش خود بوده و برای الحاق این هدف حاضر به انجام هر کاری خواهیم بود."

وی در صحبت های خود خاطر نشان کرد:

"تصمیمات لازم برای پیشرفته سازی ارتش روسیه به تجهیزات و تسلیحات مختلف، هماهنگ با ستاد مشترک ارتش انجام خواهد گرفت. صنعت گران روسیه پیشنهادهای بسیاری در چارچوب مدرنیزه سازی ارتش به دولت روسیه داده اند ولی یادآور می شوم که ما می توانیم از تمامی این پیشنهادات استقبال کنیم ولی تنها قدرت انتخاب برخی از آنها را داریم."

انتخاب تانک رزهی محصول کارخانه ساخت تجهیزات زرهی روسیه واقع در شهر کورگان، به عنوان جایگزین برخی مدل های پیشین، سالهاست که در روسیه مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است. از یک سوی، ستاد مشترک ارتش و فرمانده ارتش زمینی روسیه از تولید این تانک ابراز خرسندی نموده اند ولی از سوی دیگر نظامیان روسیه با اعتراض به این که این تانک از تجهیزات و امنیت کافی در برابر انفجار و آتش سوزی برخوردار نبوده و نمی تواند جان سرنشینان را حفظ نماید، این تصمیم را اشتباه می شمارند.

آقای روگوزین در انتها اضافه نمود که مدل های سبک این تانک زرهی برای عملیات ضربتی ارتش در نظر گرفته شده اند. هم اکنون تانک های <تیگر> و <ریسی> برای چنین عملیات مورد استفاده قرار می گیرند. ایالات متحده در شرایطی مشابه از ماشین های استفاده می نماید.

کارخانه ساخت تجهیزات زرهی کورگان، یکی بزرگترین کارخانجات روسیه در زمینه های علمی و فنی، فن آوری تولید و سرمایه گزاری و بهره برداری از منابع برای ساخت قعات و تجهیزات نظامی می باشد. حدود 20 شرکت در 10 نقطه روسیه و همچنین در کشورهایی همچون دانمارک، آلمان، اتریش، هلند، صربستان و اوکراین تحت نظارت این کارخانه فعالیت می نمایند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: